Dag 5 naar Ambon Manise ....

11 december 2008 - Ambon, Indonesië

Midden in de nacht (02:45) wakker geworden, voor de wakeup-call zelfs. Sheree meteen gedoucht, want die kon eigenlijk niet slapen. Om 04:00 uur gingen we aan het ontbijt, terwijl incheck-service van het hotel de noodzakelijke dingen aan het regelen waren. Om 04:30 uur werd er aangegeven dat we eigenlijk per direct weg moesten. Dus ontbijt afgebroken en meteen met de auto naar de juiste gate. Daar aangekomen was er al ingechekt en moesten we alleen de koffers overhandigen. Heel even snel wat croissantjes gehaald voor in de vliegtuig. Achteraf niet noodzakelijk geweest omdat we wel wat te eten hebben gekregen.

Om 05:45 gingen we aan boord. We vliegen met Batavia. Bij het zoeken naar een plekje ondervonden we wat last van volle bagageruimte. een gezelschap uit Wormerveer moest noodgewongen hun handbagage in het ruim laten zetten.

Eerst naar een uurtje vliegen naar Surabya, dan een 30 minuten tussenstop om vervolgens daarna een uur en 20 minuten te vliegen naar Ambon.

Daar aangekomen werden we opgewacht door een chauffeur van hotel mutiara. Tijdens het wachten werden we herkend door een oude bekende van ons: Brampie, onze driver van de vorige vakanties. Meteen zijn telefoonnummer meegekregen.

Tijdens de rit naar het hotel kon je de sporen zien van de clash. Nieuwbouw en ruines naast elkaar. Een masjid en een geredja naast elkaar. Van Frankie de chauffeur vernemen we dat een paar dagen geleden weer wat onlusten waren. In Masohi (Ceram) was er een opstootje, dat later werd geprovoceerd bij Tulehu. Mensen met de boot wisten niet of ze daar bij Tulehu wel van boord moesten gaan of dat er doorgevaren moest worden naar Passo. Uiteindelijk gewoon van boord in Tulehu en gauw maken dat je weg kwam. Nu is het daar weer 'normaal', maar de militairen staan staandebij.

Nu zitten we (Je & Ri) samen met Dopey in de lounge van Mutiara.

en morgen gaan we eerst boodcshappen doen voor in de kampong en daarna naar Santai Beach .....

1. Sil:
    11 december 2008
    Leuk om zo nu en dan geïnformeerd te worden door de vakantie gangers.
    En voor oma Ete en de rest van de vakantiegangers, leuk dat jullie (o)ma Ete's familie hebben mogen ontmoeten!!

Geniet van jullie vankantie en have fun daar!!

Groetjes,
    Sillebil
  2. Lelytown:
    11 december 2008
    hi there,

wat een bedrijvigheid. Jullie beleven zoveel. Mama hobbelt in al deze bedrijvigheid goed mee?
    Spannend om het allemaal mee te lezen, jammer niet mee te maken. Betrappen ons er op dat we het jammer vinden er niet bij te zijn. Ach ja!!
    kijken uit naar de berichtjes/blogjes

Morgen is Marcel jarig. Zaterdag gaan we er naar toe. Eerst naar Schiphol Louise uitzwaaien, dan een check bij Dennenlaan 4 en wellicht de Kerstboom helpen optuigen bij de boys. In de middag naar de Brempers.Daar zullen we de rest van de achterblijvers zien en ons voorbereiden op de kerstdagen.
    Jullie genieten, wij genieten. Say hi en kisses to everybody, en voor mama een dikke kus van L'town.
  3. Gere:
    12 december 2008
    Hey Jeer,
    Uitkijken met poepen in de zee he?? Met de golf mee poepen, vraag maar aan Sheree.
  4. Manilla:
    25 december 2008
    Waar blijven jullie reacties uit Ambon/Saparua/Nuslaut. Hopelijk meer nieuws binnenkort. Happy holidays en big hugs ook aan oma Ete.