Groetjes uit Bali

28 december 2008 - Denpasar, Indonesië

We zijn inmiddels op Bali, waar we verwelkomd werden door de zon! We moeten even in onze geheugens graven, want Ambon en Haria hebben we natuurlijk ook gehad. Misschien een staccato verslag...maar dat moeten jullie ons maar vergeven...

Op 14 december jl. zijn we uit Jakarta vertrokken. De vlucht vertrok om 06u00, dus om 03u00 op, de laatste dingetjes doen en dan richting airport. We vlogen met Batavia Air via Surabaya naar Ambon. De vlucht ging goed, maar was wel vermoeiend. Op het traject naar Ambon wordt geen Business Class aangeboden en dat merkte mama wel. In Surabaya hadden wij een stop van 20 minuten (mensen uitladen en inladen) en dan door naar Ambon.

Op Ambon stond niemand ons op te wachten, dat vonden we helemaal niet erg. Lekker rustig op eigen houtje naar het hotel (Baguala Beach in Suli). Mama was erg emotioneel. De meeste "1ste keren zonder papa" heeft ze gehad, behalve naar Ambon. De eerste dag hebben we niet veel meer gedaan. 's Avonds kwam Tommy met tante Jo en Lisa (dochter van Ona) bij ons op bezoek.

De 2de dag kwamen Eca, zijn vrouw en 3 kinderen (Alice, Gita en Ita) op bezoek. Even lekker bijgekletst. De volgende dag kwamen Eca en zijn kinderen terug om gezellig met Frank & Joia te zwemmen.

De 3de dag zijn we (met Eca en dochter Alice) naar Haria gegaan. Om 09u30 hebben we een speed gechartered en om ca. 10u30 waren we op Haria. We zouden er 1 nachtje blijven, maar zijn uiteindelijk 2 nachtjes gebleven. We zijn meteen naar het huis van Olly gegaan. Daar troffen we Riclo & Co weer aan. Dat was heel gezellig. Mama & Co verbleven in een hotel in Saparua. Een klein, gemoedelijk maar gezellig hotel. De dagindeling bleef rustig. Een paar uur bij Olly thuis, in het hotel een dutje doen en 's avonds weer naar Olly. Daar hebben we heerlijk gegeten, gekletst en gehangen.

De volgende dag zijn we naar Molana gegaan. En ja hoor: daar was het. Het eilandje met witte, fijne zand en helder water. Heerlijk! We hebben genoten van het water & de zon.

De dag daarop zijn mama & co samen met Riclo & Co, Just Tommy, Olly, Oce en Alice naar Ambon vertrokken. Die middag hebben we Jan & Co opgehaald.

Tommy ging naar tante Jo en Riclo & Co verbleven ook in Baguala Beach. We hebben lekker gezwommen. Eerste kerstdag hebben we gezellig aan het strand in Latuhalat doorgebracht. Zon, strand, zee!

Die avond hebben we het niet te laat gemaakt, want de volgende ochtend vertrekken mama & co alweer naar Bali.

1. Losa:
    29 december 2008
    Hier laatste bericht uit Ambon.
    Wij zijn gisteren al uit Haria vertrokken wegens ziekte van Jeri en haar vader. Omdat het zondag was konden wij pas na 11.00u met een gecharterde speedboot naar Ambon. Tante Ollie, Alien, Novan en Willem gingen met ons mee. De zee was heel onrustig vooral vanaf Haria. Maar we hebben de reis overleefd en zijn veilig in Ambon aangekomen.
    Bram onze chauffeur had zijn auto uitgeleend en had ervoor gezorgd dat we door een vriend van hem naar Ambon stad werden gereden. Omdat er niet voor iedereen plaats was gingen alleen Ollie en Alien met ons in de auto en de rest moest met openbaar vervoer.

Nou doei.