Dag 7: van Yogyakarta naar Jakarta

14 december 2008 - Jakarta, Indonesië

Dag 7 begint vroeg. We hebben om 09u00 bij het ontbijt afgesproken. De avond ervoor zijn we (behalve (o)ma) ook niet echt vroeg het bed ingedoken, dus het was vroeg. Gisterenavond is laatste potje pool gespeeld in Yogya en de laatste cappuccino en cocktails gedronken.

Omdat we redelijk lang in het hotel verbleven, herkende het personeels ons en werd Joia persoonlijk begroet. Best raar dat je je vaste honk na een week verlaat.

Na het ontbijt pakken we de laatste spulletjes in en vertrekken we richting airport (nadat we 3 keer gevraagd hebben of ze de koffers van Daisy en (o)ma uit de kamers wilde halen...). (O)ma gaat met de rolstoel en begeleiding richting Executive Lounge, en de rest gaat in de wachtruimte zitten. Een kleine wachtruimte met 3 rookkamers!

De vlucht zou 54 minuten duren maar uiteindelijk duurde het 45 minuten. Als snack een kit kat, een kleffe loempia en een gebakje. In Jakarta worden we opgehaald. De rit naar het hotel duurt zo'n 20 minuten. De lobby ziet er killer en strakker uit als in Yogya. De kamers en faciliteiten maken het goed! Een trendy hotel met lekkere cappuccino.

(O)ma & Joe rustten wat uit, de rest gaat ondergrond, waar zich een mall bevindt. Daar hebben we wat boodschapjes gedaan waarna we ook even op de kamer chillen.

's Avonds eten we in het hotel. Er wordt een buffet aangeboven. Dus even een rondje om te tafels. Het zag er goed uit, maar het smaakte ook goed! Kaasjes, salade, garnalen, mosselen, verschillende vis, vlees, dim sum, aardappelen, rijst, mie, heerlijke groenten, kip, loempia, pasta, soep, 3 soorten ijs met snoepversieringen, pistachetaartjes, fruittaartjes, chocoladetaartjes, citroenmousseline, kue lapis, chocoladekoekjes, pindarotsjes en gewone koekjes. Ik ben vast iets vergeten, maar dit geeft een goed beeld toch? We kijken al uit naar het ontbijt.

Morgen gaan we rond 10u00 naar Ika & Iwan. Ho, Sri Rahayu en Yanto zullen er ook zijn. We denken dat hun kinderen en kleinkinderen ook langskomen om (o)ma te zien. We gaan daar allemaal eten. Ika belde vandaag nog om te vragen of het goed is als we met z'n allen op de grond gaan eten op een tiker. Lijkt ons helemaal ok, maar voor (o)ma is een stoel toch beter.

(O)ma en Joia liggen nu op bed. De rest internet wat of lounged wat. Morgen weer een dag met genoeg nieuwe indrukken.