17 december - Haria

17 december 2008

's Morgens vroeg opstaan om naar Ambon te gaan. Althans, alleen Daddy Cool en She. Samen met Aleka namen ze de speedboot van 06:00 uur. Echt soepeltjes ging dit niet: Er zijn meer mensen aan boord dan wat er op de lijst staat. In Tulehu aangekomen, stond Brampie al te wachten op ons. Dit wordt gewoon een bliksembezoek. We gaan eerst naar Mutiara om wat kleren uit onze koffers te halen, vervolgens wat te eten en daarna wat geld gepind. In amplaz gaan we boodschappen doen (fruit e.d.) en kopen wat shortjes voor She. Daarna is het weer richting Tulehu, Haria. Jetty en Jeri zijn inmiddels met het openbaar vervoer naar Saparua gegaan om boodschappen te doen en om een speed te charteren om naar Nalahia te gaan. Met de abk van Inawaka wordt overeengekomen om ons voor 600.000 vanuit Saparua naar Nalahia te brengen. Later die dag brengt Aleka ons naar afgesproken plek, echter blijkt dat er reeds mensen in de boot zaten, dus de deal wordt geannuleerd. We gaan op zoek naar een vervanger en vinden die in een Hulaliu-er, Oom Taihuttu die (niet) toevallig ook Otjeh Taihuttu kent. In Nalahia aangekomen worden we hartelijk welkom geheten. Tante Nella, Ampie, Minggas, tante poppy * oom Obeth en natuurlijk MamBong