26.12.2008 / de reis naar Bali

30 december 2008 - Denpasar, Indonesië

Om 05u30 zou de chauffeur ons ophalen om ons naar de airport op Ambon te brengen. Voor die tijd snel de laatste dingen in de koffer gooien, tegen heug en meug ontbijten, auto's inladen en rijden maar.

Bij de douane moesten Frank & Co de batterijen van de zaklampen inleveren. Wat dat betreft hebben ze wel 'pech' gehad. Tot op heden is de koffer van Frank gecontroleerd, hebben ze de bal van Joia laten leeglopen en nu de batterijen dus (die met de zaklampen, net op Ambon gekocht waren).

De vlucht naar Unjung Pandan duurde ongeveer 3 kwartier. Een korte vlucht, maar het viel tegen: slecht zittende stoelen en achterin (vlakbij de toiletten). Op zich geen probleem, ware het niet dat ze de toiletten niet schoongemaakt hebben en er duidelijk een paar mannen niet goed gemikt hadden... We hebben een deel van de reis met doekjes voor onze neuzen doorgebracht.

Jaren geleden was de aiport van Unjung Pandan niet zo mooi als nu. We hebben niet alles kunnen bekijken, aangezien we vanaf het landen van het vliegtuig tot en met het instappen in het volgende, aardig wat hebben gerend. Op deze airport gaat het net even anders. Je staat niet echt in de rij voor je boarding pass, maar probeert voor te piepen of je ticket over de balie te gooien.

De vlucht naar Bali duurde een uur en een kwartier. Wederom niet echt comfortabel (de stoelen kunnen ook niet naar achteren). Op Bali werden we opgehaald door het hotel, met een busje en een gave, oude cabrio Volkswagen. De 40+ en daarboven gingen in de bus en de 40- en daaronder gingen in de cabrio!

Het hotel ligt gelukkig maar een half uurtje van de airport. Dus dat betekent: installeren en chillen maar!