29 december - Ambon

29 december 2008 - Ambon, Indonesië

Riclo heeft met Yones, de tattooman afgesproken in het hotel. Precies op tijd komt hij samen met een metgezel. Het ontwerp wordt besproken en we gaan naar de kamer, waar Yones aan de slag gaat. RicLo heeft ook met Bram afgesproken om eerst langs Baguala te gaan voor zijn gesprek. Dit resulteerde in een interessant gesprek met de zoon van de eigenaar. Die bleek nl ook in de IT te zitten. Met hem besprak RicLo de opportunities. Ook de mogelijke oplossing om mensen vanuit Nederland te strikken voor een 'zakelijk' verblijf, wordt besproken. Riclo gaat naar huis met wat huiswerk.

Yones was inmiddels ver gevorderd en is met afrondende handelingen bezig. Sheree is niet flauwgevallen en Yones krijgt respect voor haar. Voor het eerst en dan zo'n grote tattoo! Er zijn anderen die flauwgevallen zijn. Na de afronding gaan we met z'n allen eten. Uang rokko is de prijs van het tattoo.....

We gaan wat laatste boodschappen doen in Amplaz en sluiten de dag af met een bezoekje aan Martha-Christina op Karang Pandjang. Altijd weer een mooie view op Ambon van daarboven.

's avonds komen Daniel Hiariej, John & Vrouw, Nusye, Ecah, Olly, Alien, Nopan nog langs om afscheid te nemen. ook Piet Saamena komt nog langs, maar gaat meteen weer naar huis, omdat we het druk hadden met inpakken.