Dag 6 in Ambon Manise

12 december 2008

Dag 6 in Ambon Manise begint met nattigheid. het regent en het is een beetje somber. Vandaag worden we lekker laat wakker. Eerst een ontbijtje op de kamer laten komen in de vorm van 3x pancake en twee porties geroosterd brood. Na deze genuttigd te hebben is het weer 'even liggen'. Pas na twaalven komen we gewassen uit onze kamers en gaan we beginnen aan onze eerste todo-list. dat is boodschappen doen en eigenlijk naar Santai Beach. Onze driver Brampie stond al vanaf elf uur te wachten, hij brengt ons naar Mata Hari, waar we onze inkopen gingen doen. Bras, minya, krpuk, gula, garam, tjuka ..... en nog veel meer. Terug in het hotel gingen we alles in-tapen en gaan we een hapje eten.  Na het eten zijn we naar Bagula Beach resort gegaan om een en ander te checken. We hebben hier foto's gemaakt en de reservering van de anderen gecheckt. Hierna zijn we naar Tulehu gegaan. Naar de Air Panas. Een plek waar warm water uit de grond komt en waarbij ze het als een toeristisch iets hebben gemaakt. Velen komen hier om een ongemakken hun aan lijf in het warme water   onder te dompelen. Deze ongemakken zouden dan na regelmatig bezoek verdwijnen. Hierna zijn we terug naar het hotel gegaan, gegeten en ge-internet en later op de avond met liza en ellen gebabbeld. Piet Saamena is later die avond ook langs geweest. Dan is het tijd om voor de volgende morgen de koffers te pakken om naar Haria te gaan. Een belletje van de receptie laat weten dat er nog bezoek is. Oom Etjah is er. Deze is niet helemaal fris meer en komt zeer wazig over. Tegen sheree zegt hij Usi Jetty en vraagt waar sheree is. De geur van de sopi komt ons tegemoet en dat verklaart waarschijnlijk het een en ander. Dus gauw afscheid van genomen en daarna lekker in bed gekropen. Morgen naar haria............met Etjah