Dag 5 en 6 in Yogyakarta

13 december 2008 - Yogyakarta, Indonesië

Dag 5

Gisteren zijn we na het ontbijt naar een zilversmid geweest. Kort gekeken naar het proces (leuk voor Joia en Joelle die dit voor het eerst zien) en daar uiteraard al het zilverwaar bekeken en gepast. We hebben allemaal wel iets gekocht.

De middag hebben we aan het zwembad gelegen, lekker relaxed met een boekje, een frietje en wat drinken. Frank & Ans hebben een massage gehad waarna iedereen even op bed ging liggen.

Het avondeten nuttigen we laat (rond 20u00). Wij zitten er bijna iedere avond als enige gasten. Gisterenavond hadden we entertainment (een zangeres en een man op z'n keyboard). Maar die lieten al gauw verstek, want veel aandacht hadden wij niet echt voor ze en het geklap van ons had wat enthousiaster gemogen.

Het kopje cappuccino nemen we als vanouds in de bar. Ook daar worden we getrakteerd op live entertainment. Een bandje dat covers speelt. We mochten verzoeknummers indienen, maar helaas hebben we die niet gehoord (INXS en Santana), dus gingen ze maar verder met liedjes a la New York New York en The girl from Ipanema. Nogal slaapverwekkend, dus maar op tijd (voor ons rond 00u00/01u00) het bedje in.

Dag 6

Vandaag begint de dag met een zonnetje. Het is maar goed dat het niet de hele week zo zonnig was, want het is meteen bijna te warm om wat te doen. We lopen dus richting de dichtsbijzijnde mall (op 200 m afstand) om 2 dingen te doen: opwaardeerkaart te kopen en te pinnen. Uiteindelijk hebben we weer laten verleiden om dingetjes te kopen die je in NL links laat liggen. Je gebruikt nooit een broche, maar hier wel...Ook heeft mama weer souveniertjes gekocht.

Omdat het wat zonniger is vandaag, besluiten we om rond het zwembad te hangen. (O)ma gaat op haar kamer rusten. Nou ja, niet echt rusten. Ze is in haar hoofd steeds bezig of ze alles heeft ingepakt, hoeveel ze aan wie moet geven, dat we morgen op tijd moet vertrekken etc. Maar, desondanks voor haar doen vrij ontspannen.

Wat leuk is, is dat (o)ma's familieleden weleens bellen voor een praatje pot. Gisterenavond dus ook. We weten niet wat er gezegd is, maar (o)ma heeft flink gelachen!

Zometeen gaan we de koffers maar weer eens inpakken om morgen op weg te gaan naar deel 2 van de trip: Jakarta. Diegenen die bij ons op bezoek waren begin deze week, zijn daar al. Ho gaat voor ons koken in het huis van Ika, dat lijkt ons erg gezellig! We zijn het er allemaal mee eens dat een weekje Yogya wel goed is. Genoeg tijd om alles op een lagere versnelling te doen en om te rusten, maar ook genoeg om te kunnen zeggen: zo, morgen lekker verder!